Amerikalı şarkıcı ve söz yazarı Julien Baker’ın üçüncü stüdyo albümü Little Oblivions, Matador etiketiyle 26 Şubat’ta yayınlandı.
25 yaşındaki sanatçı müziğini; inanç, cinsel yönelim, madde bağımlılığı, ilişkiler gibi günümüz gençliğinin temel sorun kaynaklarını adeta bir tümevarım yöntemiyle, kendinden yola çıkarak ve en çok da kendini suçlayarak acımasızca eleştirmede bir araç olarak kullanıyor. Bu sorunlar enkazından ilk çıkan Sprained Ankle (2016) gerçekten en az adı kadar buruk bir albüm iken ardından 2017’de gelen Turn Out the Lights, biraz daha umut dolu ama kaçırılanlara duyulan pişmanlığı dile getirmekten de geri durmuyor. 2018’de ise Julien Baker, Phoebe Bridgers ve Lucy Dacus boygenius adlı bir indie rock üçlüsü yaratıp aynı adlı EP’yi kaydediyorlar ve Bridgers ve Dacus Little Oblivions’taki Favor şarksının vokalinde de Baker’a eşlik ediyor.
İlk bakışta Little Oblivions ile Baker tüm enstrümanları kendisi çalmasına rağmen, aslında bir eşliğe ihtiyaç duymadığını kanıtlayarak gitar ağırlıkta olmak üzere piyano ve perküsyondan oluşan, önceki albümlerine kıyasla zengin bir müzikal sentez sunuyor. Albüm geleceğinden şimdiden af dileyen “Hardline” ile başlıyor, hayatın ölümden de kötü olduğunu hatırlatan “Heatwave” ile devam ederken Baker’ın hala ölüm üzerine şarkı yazmaktan vazgeçemediğine şahit oluyoruz. Süregelen inanç karmaşasının albümdeki temsili “Faith Healer” olurken “Bloodshot” küçük unutulma arayışlarının dile getilirildiği şarkı oluyor.
İrdelendiğinde albüm Baker’ın samimi sesiyle birlikte sorunlarını bizim yerimize çözmeye çalışan bir olgunlaşma çabası gibi görünüyor. Tamamı için: