Gogo Penguin yakında dinleyiciyle buluşacak albümünden 4. tekli The Antidote is the Poison’ı XXIM Records üzerinden yayımladı. Bu yeni parça, şubat ayında Ascent teklisiyle duymaya başladığımız farklı seslerin ve keşiflerin devamı niteliğinde. Özellikle grubun eski davulcusu ve kurucu üyelerinden Rob Turner’in ayrılmasıyla başlayan bu değişim kimilerinin hoşuna gitmese de, belli oranda tazeleyici etkilere sahip. Yaratıcı süreçte yaşanan farklılıklar sonucu yaşanan bu ayrılık ve akabinde yeni davulcu Jon Scott’ın dahiliyeti, grubun başka bir müzikal yöne eğilimesine yol açıyor. Scott ile girilen bu yeni çağdaki hipnotik, tekrar eden piyano kalıpları, dinamik ama dengeli ritim grubuyla destekleniyor. Grubun esas kimliğinden ayrılmadan daha geniş ve olgun bir yapıya evrildiğini görebiliyoruz.
Manchesterlı üçlü, bu tekli ile ilgili alışılmadık piyano ve bas synth tekniklerini birleştirerek “düşünülemeyeni” kaydetmeye kalkıştıklarını söylüyor. Bu nedenle parçanın adını Grimefugue (Asık suratlı füg*) koymak istemiş olsalar da sonuç olarak ortada tam bir füg ve/veya bir asık suratlılık olmadığından isim The Antidote is the Poison olarak değiştiriliyor. Şahsi fikrim ikisinin de güzel isimler olduğu yönünde. Belki kullanılmayan isme ben çökerim!
Özellikle The Antidote is the Poison’da davulun ne kadar ön planda olduğunu ve parçaya nasıl yön verdiğini duymak mümkün. Scott’un gerek davul kiti gerekse vuruşlarında, ağırlıklı olarak Tigran Hamasyan ile çalan İsviçreli Artur Hnatek tarzına benzer bir sound yakalıyoruz. Yeni teklilerin bir ortak özelliği de tuşlu çalgılara yaklaşımın (yoğunlukla piyano ancak destek olan synthleri de unutmadan) önceki albümlerden farklı olması. Örneğin bir önceki tekli Wave Decay’de adeta “Aphex Twin caz formasyonunda akustik bir parça kaydetse nasıl olur”’u dinliyoruz. Tüm yayımlanan teklilerin görsellerindeki topografik şekiller ve farklı dokular da müziğin dinamik, atmosferik ve harmonik manzaralarına oldukça uyumlu. Zaten grup da Wave Decay isminin serbest dalış ve su altı temalarına olan son zamanlardaki hayranlıktan geldiğini söylüyor.
* Füg, müzikte iki ya da daha fazla ses için bir kontrpuantal bir besteleme tekniğidir. Başlangıçta sunulan bir konu (bir müzikal tema) farklı aralıklarda tekrarlanır ve bu durum eser boyunca sıklıkla devam eder (Ref Wiki)