Şili kökenli Amerikan prodüktör Nicolas Jaar, geçtiğimiz haftalarda toplamda dördüncü, Against All Logic ismi altında ise ikinci albümünü kendi label’ı Other People’dan yayınladı. Yaklaşık iki yıldır gözlerden ve festival sahnelerinden uzak kalan Jaar, bu müddette boş durmadı ve Amsterdam’daki Het HEM’de bir “residency”, Şilili film yapımcısı Pablo Larraín için bir soundtrack ve geçtiğimiz senenin en iyi albümlerinden biri olan FKA twigs’in MAGDALENE’inde ana prodüktörlük gibi çeşitli projelerde yer aldı. Ocak ayının sonunda Other People’ın Soundcloud sayfasında yeni parçalarla dolu sürpriz bir Against All Logic mix’i paylaşarak geri dönen Jaar, birkaç gün sonrasında bir EP ve bir hafta sonrasında ise 2017-2019’u yayınladı ve 2020’nin muhtemelen en iyi albümlerinden birine imza attı.
Against All Logic projesi, barındırdığı müzik türleri açısından Nicolas Jaar’ın kendi adı altında yayınladığı albümlerinden biraz farklı. 2018 yılının başlarında çıkan bir önceki Against All Logic projesi 2012-2017, house/funk/disko tınılarıyla dolu bir albümdü. Ancak 2017-2019, biraz daha tekno ve post-endüstriyel sularında bir albüm olmuş.
Albümün ilk parçası “Fantasy”de, Beyoncé ve Sean Paul’un meşhur “Baby Boy” parçasındaki vokalleri kullanıp adeta bambaşka bir parça yaratan Jaar, ikinci şarkıda da Luther Ingram’ın 1972 tarihli bir soul parçasını sample’layıp ‘stiller-arası’ bir şaheser yaratıyor. Etkileyici bir şekilde başlayan albüm buradan sonra stilistik olarak biraz değişmesine rağmen (özellikle albümün bana göre en güçlü kısmı olan “Alarm” ve “Deeeeeeefers”taki endüstriyel tekno ve IDM sound’lar oldukça çarpıcı) aynı etkileyicilikle devam ediyor ve “ambient” olarak etiketleyebileceğimiz “You (Forever)”la sona eriyor. Bunca değişik müzik türünü barındırmasına rağmen şarkılar arasındaki adeta eforsuz geçişler Jaar’ın ne kadar yetenekli olduğunu bir kez daha kanıtlıyor.
2020’nin en iyi elektronik albümlerinden biri olacağına inandığımız 2017-2019’u şiddetle tavsiye ederiz.